ERGO izmaksās apdrošināšanas atlīdzības pēc kuģa “Ever Given” negadījuma Suecas kanālā

Informācija publicēta: 12.05.2021.
Foto: LETA

Apdrošināšanas sabiedrība ERGO piedalīsies apdrošināšanas pieteikumu izskatīšanā saistībā ar kuģa “Ever Given” negadījumu Suecas kanālā, Ēģiptē. Uz kuģa “Ever Given”, kas bija nosprostojis Suecas kanālu sešas dienas, bija arī ERGO uzņēmumu Baltijā apdrošinātas kravas. Apdrošināšanas seguma robežās ERGO segs izdevumus aptuveni 200 000 eiro vērtībā, kas saistīti ar negadījumu un īpašumu atgūšanu. 

 

Vērtīga krava


Saistībā ar šo negadījumu ir iesniegti apdrošināšanas pieteikumi, kuru kopējā vērtība tiek lēsta apmēram miljarda dolāru apmērā. Daļu šo izmaksu segs ERGO Baltijā, jo uz “Ever Given” klāja bija arī Baltijas valstu importētāju kravas. 


“Neraugoties uz standarta apdrošināšanas segumu, kravas apdrošināšana sedz arī izmaksas, kas saistītas ar negadījumu un īpašuma atgūšanu. Uz klāja bija krava, kas pieder mūsu klientiem, tāpēc mēs segsim tās atgūšanas izmaksas,” norādīja ERGO valdes loceklis un galvenais risku parakstītājs Baltijā Mareks Ratniks.


Sarežģīts process


Šādos gadījumos ir sarežģīti noteikt, kam un cik daudz būtu jāmaksā par kravas atgūšanu, un tas aizņem ilgu laiku. Šo procesu vada kuģa īpašnieka iecelts novērtētājs. Lai kravas īpašnieki varētu saņemt savu kravu ostā, viņiem ir jāuzrāda apdrošināšanas garantijas. 

“Šādos gadījumos nedrīkst zaudēt laiku, tāpēc mūsu ekspertiem būtu jārīkojas ļoti ātri, lai savāktu visus dokumentus un informāciju, kas nepieciešami apdrošināšanas garantiju izdošanai mūsu klientiem,” piemetināja Mareks Ratniks.

“Ever Given” ir viens no lielākajiem konteinerkuģiem pasaulē. Šis 200 000 tonnu smagais kravas kuģis 13.martā pulksten 8 no rīta sagriezās sāniski un nosprostoja Suecas kanālu, uz sešām dienām bloķējot vienu no pasaules intensīvākajiem kuģošanas ceļiem un atstājot aiz sevis garā rindā gaidām 350 kuģus. Katru dienu, ko kuģis pavadīja kanālā, tika aizkavēti 30 procenti pasaules kravas kuģu satiksmes, un ik dienu sastrēgumam pievienojās 50 kuģi. 


Vienīgā iespēja, kā kuģi varēja apiet kanālu, bija kuģot apkārt Āfrikas ragam un tuvoties Vidusjūrai no rietumiem, pagarinot braucienu par 14 dienām un 5000 jūras jūdzēm.