Darbs un prakse ERGO
Mēs esam mūsdienīgs, atvērts un stabils uzņēmums, kas piedāvā daudzveidīgas karjeras iespējas starptautiskā vidē, profesionālo attīstību un izaugsmi.
ERGO ir viens no vadošajiem apdrošinātājiem Latvijā un Baltijā. ERGO uzņēmumos Baltijā strādā vairāk nekā 1300 darbinieku un vairāki simti starpnieku, aģentu. Darbinieki ir mūsu panākumu atslēga. Mūsu darbinieki ir ar daudzveidīgu profesionālo pieredzi un izglītību.
ERGO ir ierindojies 38. vietā Labāko darba devēju TOP 50 un 8. vietā Finanšu nozares TOP 10 kategorijā, kā arī ir ieguvis Ģimenei draudzīga komersanta statusu un Platīna kategoriju Ilgtspējas indeksā.
Dažādība un iekļaušanas kultūra ir daļa no ERGO. Mūsu mērķis ir veidot atbalstošu, iedrošinošu un iesaistošu vidi, kurā katra komandas dalībnieka balsij ir nozīme. Mēs nodrošinām vienlīdzīgas iespējas visiem kandidātiem neatkarīgi no rases, ādas krāsas, reliģijas, dzimuma, seksuālās orientācijas, dzimuma identitātes un nacionālās izcelsmes.
Aicinām komandā kompetentus, motivētus, enerģiskus, komunikablus un uz sadarbību orientētus cilvēkus. Saviem darbiniekiem mēs piedāvājam profesionālus izaicinājumus un izaugsmes iespējas kā Latvijas, tā Baltijas un starptautiskās ERGO Grupas ietvaros. Mēs augstu novērtējam savu darbinieku iniciatīvu, ieguldījumu un iesaistīšanos. Mēs ne tikai veiksmīgi strādājam kopā gan komandā, gan arī individuāli, lai sasniegtu nospraustos mērķus, bet arī kopīgi atpūšamies dažādos pasākumos.
Pievienojies ERGO profesionāļu komandai!
Sūti mums savu CV ar pieteikuma vēstuli uz e-pastu personals@ergo.lv
Prakse ERGO
Mēs novērtējam jaunos speciālistus, kuri vēlas pilnveidoties un kuriem klients ir pirmajā vietā, un kuriem ir svarīga atbildība un sadarbība.
ERGO pastāvīgi piedāvā obligātās prakses vietas dažādu augstskolu studentiem. Labprāt gaidām pie sevis praksē ekonomikas, finanšu, biznesa vadības un administrācijas, transporta inženierzinātņu, komunikācijas vai jurisprudences studentus. Prakses laikā ERGO ir iespēja iepazīties ar apdrošināšanas nozares ikdienu, attīstīt un pilnveidot savas prasmes un zinošu kolēģu vadībā iegūt vērtīgu pieredzi.
Ja vēlies savu karjeru sākt pie mums un Tev ir interese par praksi ERGO uzņēmumos, sūti savu CV uz e-pastu personals@ergo.lv, norādot vēlamo prakses laiku un pilsētu, interesējošo nodaļu vai sfēru, kā arī pievieno aprakstu par sevi.
Par prakses iespējām aicinām interesēties vismaz divas nedēļas pirms tās sākuma.
Veiksmīgākos studentus, kuri atzinīgi izgājuši praksi, mēs nereti aicinām pievienoties mūsu komandai un veidot savu karjeru ERGO!
Aktuālās vakances
Apdrošināšanas speciālists Darījumu nodaļā
Prasības kandidātam:
- Augstākā izglītība (var būt pēdējo kursu students), vēlams inženierzinātņu, ekonomikas, matemātikas vai finanšu studijās
- Vēlama iepriekšēja darba pieredze darbā ar dokumentiem un sistēmām birojā
- Labas datora lietošanas iemaņas (Microsoft Office vidē)
- Teicamas latviešu valodas zināšanas, angļu valodas zināšanas tiks uzskatītas par priekšrocību (apdrošināšanas līgumu gatavošanai angļu valodā)
- Lieliskas komunikācijas un sadarbības prasmes
- Precizitāte un augsta atbildības sajūta pret veicamiem darba pienākumiem
Galvenie darba pienākumi:
- Sniegt atbalstu risku parakstītājiem administratīvajos jautājumos
- Apdrošināšanas piedāvājumu tehniska sagatavošana un polišu noformēšana sistēmā
- Apdrošināšanas līgumu slēgšana un administrēšana
- Apliecinājumu un citu dokumentu sagatavošana
ERGO piedāvā:
- Dinamisku darba vidi apdrošināšanas profesionāļu komandā
- Iespēju pilnveidot un attīstīt savas zināšanas un prasmes
- Veselības, dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu
- Iepsēja daļu darba laika strādāt attālināti
- Autostāvvietu
- Darba samaksu no 1200 EUR līdz 1550 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas, iekļaujot mēneša/ceturkšņa mainīgo daļu
Darba vieta: Rīga, Skanstes iela 50
Darba laiks: Pirmdiena-piektdiena no 08:30 līdz 17:00.
Jūsu CV un motivācijas vēstuli ar norādi “Apdrošināšanas speciālists” gaidīsim ERGO uz e-pastu: personals@ergo.lv līdz š.g. 5.oktobrim.
Sazināsimies ar pretendentiem, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai - intervijai.
Ar personas datu apstrādes noteikumiem Jūs varat iepazīties: https://www.ergo.lv/lv/par-ergo/kandidatu-personas-datu-apstrade
Dzīvības apdrošināšanas pārdošanas speciālists Zvanu centrā
PRASĪBAS KANDIDĀTAM:
- Darba pieredze pārdošanā un klientu apkalpošanā pa telefonu (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze dzīvības apdrošināšanas nozarē)
- Vēlme pārdot un sasniegt augstus rezultātus
- Teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes, precizitāte un atbildības sajūta
- Patika komunicēt ar klientiem pa telefonu un e-pastā
- Teicamas latviešu valodas zināšanas
- Labas iemaņas darbā ar datoru un spēja apgūt jaunas programmas
- Vēlama augstākā vai nepabeigta augstākā izglītība
GALVENIE DARBA PIENĀKUMI:
- Aktīvi pārdot apdrošināšanas pakalpojumus
- Piesaistīt jaunus klientus
- Nodrošinat izcilu klientu attālinātās apkalpošanas servisu, individuālu pieeju, izzinot klientu vajadzības un piedāvājot piemērotākos risinājumus
- Piedalīties aktīvās pārdošanas pasākumos
- Sagatavot apdrošināšanas piedāvājumus
- Slēgt un administrēt apdrošināšanas līgumus
ERGO PIEDĀVĀ:
- Dinamisku un atbildīgu darbu vienā no vadošajām apdrošinātāju grupām Baltijas reģionā
- Dzīvības, nelaimes gadījumu un veselības apdrošināšanu
- Papildus 5 brīvdienas gadā pēc pārbaudes laika
- Autostāvvietu
- Iespēju daļu darba laika strādāt attālināti
- Darba samaksu sākot no 1200 EUR līdz 2000 EUR pirms nodokļu nomaksas mēnesī, iekļaujot ceturkšņa un mēneša mainīgo daļu
Darba vieta: Skanstes iela 50, Rīga
Darba laiks: Pirmdiena-piektdiena, 08:30-17:00.
Sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai – intervijai.
Jūsu CV un motivācijas vēstuli ar norādi “Dzīvības apdrošināšanas pārdošanas speciālists” gaidīsim ERGO uz e-pastu: personals@ergo.lv vai piesakies portālā www.cv.lv līdz š.g. 28.septembrim.
Ar personas datu apstrādes noteikumiem Jūs varat iepazīties: https://www.ergo.lv/lv/par-ergo/kandidatu-personas-datu-apstrade
Business Continuity Lead (temporary position)
Our expectations:
- Bachelor’s degree in Business Administration, Risk Management, IT, or a related field
- Proven experience in project management
- Strong knowledge of business continuity standards, regulations, and best practices in the financial sector
- Prior experience in business continuity planning, emergency management, or a similar role
- Professional certification in Business Continuity Management (preferred)
- Excellent communication and interpersonal skills with a mature, proactive mindset
- Fluency in English (work materials in English and communication on Baltic level) and at least one Baltic language (Latvian, Lithuanian, or Estonian)
Responsibilities:
- Ensure alignment with Group policies and compliance with applicable regulatory requirements
- Oversee and facilitate the development of emergency, business, and resource recovery plans
- Challenge and evaluate the effectiveness of business impact analyses
- Conduct risk assessments and coordinate mitigation plans for operational disruptions
- Collaborate with process owners and stakeholders to maintain business continuity readiness
- Lead business continuity awareness initiatives, training sessions, testing, and simulation exercises
- Coordinate with external suppliers to ensure compliance with the company’s continuity standards
- Prepare and present regular status reports to management and regulatory bodies
ERGO Offers:
- Diverse and challenging tasks and projects on Baltic level
- Flexible work organization and the possibility of working partially remotely
- Benefits from ERGO (health, life, accident insurance, extra vacation days and others)
- Salary 2800 EUR to 3300 EUR per month before taxes (based on experience and qualification)
Darba vieta: Riga, Vilnius or Tallinn
Darba laiks: Monday- Friday, 08:30-17:00.
For applying, please send your CV and cover letter (in English) by 26th September via e-mail atranka@ergo.lt with the subject “Business Continuity Lead” or via www.cv.lv portal.
We will contact those candidates who will be nominated for the next selection level – interview.
Please get acquainted with the principles of candidate data processing on the ERGO website: https://www.ergo.lv/lv/par-ergo/kandidatu-personas-datu-apstrade
Head of Planning and Controlling Division
Our expectations:
- Higher education in Finance, Accounting, Business Administration or related field
- Proven experience in financial, planning, budgeting, forecasting, and/or controlling roles
- Experience of working in the insurance sector would be a great advantage
- Team management experience
- Strong analytical skills with the ability to interpret complex financial data and provide strategic insights
- Strategic mind-set, strongly oriented on business and efficiency
- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to effectively interact with stakeholders at all levels of the organization
- Proficiency in financial management software and advanced MS Excel skills
- Fluent English (communication on Baltic level and work materials in English) and local language skills
Main responsibilities:
- Manage controlling and planning function and lead the team on Baltic level
- Preparation of regular and/or ad-hoc financial reporting to provide an overview of business and financial performance (Local and ERGO Group)
- Management of the budgeting, forecasting and mid-term planning process
- Development and implementation of efficient planning, controlling and forecasting processes. In particular, the use of modern technologies, Datawarehouse, robotics
- Monitor and analyze financial performance against budget and forecast, identifying deviations and recommend corrective actions as necessary
- Provide strategic guidance and actionable insights to senior management based on financial analysis and performance metrics
- Building, leading and sustaining a highly motivated and high performing team culture
ERGO offers:
- Diverse and challenging tasks and projects on Baltic level
- Flexible work organization and the possibility of working partially remotely
- Benefits from ERGO (health, life, accident insurance, extra vacation days and others)
- Salary 4500 EUR to 6000 EUR per month before taxes (based on experience and qualification)
Darba vieta: Riga, Vilnius or Tallinn
Darba laiks: Monday- Friday, 08:30-17:00.
For applying, please send your CV and cover letter (in English) by 24th September via e-mail atranka@ergo.lt with the subject “Head of Planning and Controlling Division”, or via www.cv.lv portal.
We will contact those candidates who will be nominated for the next selection level – interview.
Please get acquainted with the principles of candidate data processing on the ERGO website: https://www.ergo.lv/lv/par-ergo/kandidatu-personas-datu-apstrade
Accounting Policy Specialist
In this role, you will be responsible for developing and maintaining accounting methodologies and procedures aligned with IFRS and ERGO Group standards. You will support the finance team in preparing financial and regulatory reports, ensure compliance with insurance industry regulations, and contribute to internal controls and documentation. If you have a keen eye for detail, a strong understanding of accounting standards, and a drive to improve financial processes, we would love to hear from you!
Our expectations:
- A university degree in Accounting, Finance, Economics, or a similar field
- Around 2-3 years of experience in accounting, finance, or a related area. Experience in insurance or financial services is an advantage
- Basic to solid understanding of IFRS
- Strong attention to detail and willingness to learn and work with regulations and methodologies. Proficient in Microsoft Excel and Word
- Fluency in English and one of the Baltic States’ languages
Main responsibilities:
- Develop and maintain accounting methodologies, procedures, and internal policies in accordance with IFRS regulations and ERGO group accounting standards
- Support the finance team in preparing financial and regulatory reports
- Maintain and improve internal control systems and ensure clear documentation of financial processes
- Track and interpret regulatory changes affecting accounting practices in the insurance industry
- Cooperate with other departments to streamline and strengthen financial operations
- Prepare internal manuals, guidelines, and training materials. Support audit reviews by preparing clear accounting procedures documentation
ERGO offers:
- Diverse and challenging tasks and projects on Baltic level
- Flexible work organization and the possibility of working partially remotely
- Benefits from ERGO (health, life, accident insurance, extra vacation days and others)
- Salary 2300 EUR to 2560 EUR per month before taxes (based on experience and qualification)
Darba vieta: Riga, Vilnius or Tallinn
Darba laiks: Monday- Friday, 08:30-17:00.
For applying, please send your CV and cover letter (in English) by 28th September via e-mail atranka@ergo.lt with the subject “Accounting Policy Specialist”, or via www.cv.lv portal.
We will contact those candidates who will be nominated for the next selection level – interview.
Please get acquainted with the principles of candidate data processing on the ERGO website: https://www.ergo.lv/lv/par-ergo/kandidatu-personas-datu-apstrade
Dzīvības un veselības apdrošināšanas darījumu vadītājs Rietumu reģionālajā filiālē
PRASĪBAS KANDIDĀTAM:
- Darba pieredze aktīvajā pārdošanā
- Vēlama darba pieredze finanšu nozarē (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze dzīvības vai veselības apdrošināšanas nozarē)
- Vēlama augstāka izglītība ekonomikā vai finansēs
- Teicamas latviešu valodas zināšanas
- Lieliskas komunikācijas un sadarbības prasmes
- Uz rezultātu orientēta personība
GALVENIE DARBA PIENĀKUMI:
- Aktīvi pārdot dzīvības un veselības apdrošināšanas pakalpojumus
- Produktu prezentāciju vadīšana klientiem (juridiskās personas)
- Apkalpot esošos un piesaistīt jaunus klientus
- Nodrošināt izvirzīto mērķu sasniegšanu
- Sagatavot apdrošināšanas piedāvājumus
- Slēgt un administrēt apdrošināšanas līgumus
- Piedalīties projektos ar citām ERGO struktūrvienībam
ERGO piedāvā:
- Dinamisku un atbildīgu darbu vienā no vadošajām apdrošinātāju grupām Baltijas reģionā
- Dzīvības, nelaimes gadījumu un veselības apdrošināšanu
- Papildus 5 brīvdienas gadā pēc pārbaudes laika
- Darba algu sākot no 1200 EUR līdz 2000 EUR pirms nodokļu nomaksas mēnesī, kas sastāv no pamatalgas un mainīgās daļas
Darba vieta: Graudu iela 43, Liepāja
Darba laiks: Pirmdiena-piektdiena, 08:30-17:00.
Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai - intervijai.
Jūsu CV un motivācijas vēstuli ar norādi "Darījumu vadītājs Rietumu reģionālajā filiālē" gaidīsim uz e-pastu personals@ergo.lv līdz šī gada 21.septembrim. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai - intervijai.
Ar personas datu apstrādes noteikumiem Jūs varat iepazīties: https://www.ergo.lv/lv/par-ergo/kandidatu-personas-datu-apstrade
Project Manager
Our expectations:
- At least 5-years’ experience in complex project management position, preferably in financial sector
- High analytical and organisational skills
- High proficiency in MS Office application, especially power point and excel
- Fluency in English (to ensure project management and communication on Baltic level) and one of the Baltic languages
- Good team and change management skills
- Strong communication skills, ability to motivate, persuade and argument.
- High sense of responsibility, competence to solve problems in a creative and timely manner
Main responsibilities:
- Manage strategic projects and initiatives of ERGO Baltics according to ERGO Baltics project management framework
- Monitor the Project Portfolio of ERGO Baltics with the aim to ensure an active project portfolio management
- Identify and analyze business opportunities for business growth and initiate new projects / propose ideas to respective business units, prepare any follow-up action recommendations
ERGO offer:
- Diverse and challenging tasks and projects on Baltic level
- Flexible work organization and the possibility of working partially remotely
- Benefits from ERGO (health, life, accident insurance, extra vacation days and others)
- Salary 3100 EUR to 3300 EUR per month before taxes (based on experience and qualification)
Darba vieta: Riga, Vilnius or Tallinn
Darba laiks: Monday- Friday, 08:30-17:00.
For applying, please send your CV and cover letter (in English) by 23rd September via e-mail atranka@ergo.lt with the subject “Project Manager”.
We will contact those candidates who will be nominated for the next selection level – interview.
Please get acquainted with the principles of candidate data processing on the ERGO website: https://www.ergo.lv/lv/par-ergo/kandidatu-personas-datu-apstrade
IT Governance Manager
What we expect:
- Bachelor’s or Master’s degree in Information Technology or related field
- Proven experience in IT governance, IT service management, or IT compliance in a financial or regulated environment
- Strong knowledge of governance and compliance frameworks (e.g., COBIT, ITIL, ISO 27001, DORA, AI act)
- Experience with third-party/vendor risk management and procurement governance
- Familiarity with EU regulatory framework DORA and financial supervisory authority requirements
- Understanding of IT operations, service delivery processes, and performance monitoring
- Knowledge of AI governance and ethical considerations of digital technologies is an advantage
- Strong analytical, organizational, and communication skills with the ability to interact with senior stakeholders
- Fluency in English (work materials in English and communication on Baltic level) and local language skills
Key responsibilities:
- Establish, implement, and maintain the IT governance framework, aligning with corporate policies, regulatory requirements (e.g., DORA, NIS2, ISO standards), and industry best practices
- Monitor and report on overall IT performance, service delivery quality, and adherence to agreed SLAs and KPIs
- Oversee and coordinate internal control processes, compliance self-assessments, and audits
- Ensure effective governance of outsourced IT vendors and service providers
- Lead IT governance activities related to procurement, third-party risk management (TPRM), and due diligence
- Coordinate and prepare responses to regulators, internal audit, financial supervisory authorities, and other governance stakeholders
- Provide oversight of ICT process activities (change, incident, problem, and release management)
- Ensure proper governance and ethical use of emerging technologies, including oversight of AI solutions and related risk management
- Drive continuous improvement of governance processes, performance monitoring, and IT risk transparency
- Act as a central contact point for governance-related topics within the IT division
ERGO offer:
- Diverse and challenging tasks and projects on Baltic level
- Flexible work organization and the possibility of working partially remotely
- Benefits from ERGO (health, life, accident insurance, extra vacation days and others)
- Salary 3500 EUR to 4000 EUR per month before taxes (based on experience and qualification)
Darba vieta: Skanstes street 50, Riga
Darba laiks: Monday- Friday, 08:30-17:00.
For applying, please send your CV and cover letter (in English) by 5th October via e-mail personals@ergo.lv with the subject “IT Governance Manager”.
We will contact those candidates who will be nominated for the next selection level – interview.
Please get acquainted with the principles of candidate data processing on the ERGO website: https://www.ergo.lv/lv/par-ergo/kandidatu-personas-datu-apstrade